Cześć wszystkim!
w ostatnim czasie mieliśmy przyjemność modyfikować kilka razy Porsche Cayenne. Wczoraj przyjechało kolejne, tym razem Cayenne III 3.0T o oznaczeniu silnika EA839
Chcieliśmy podzielić się z Wami kilkoma informacjami na temat tego motoru, który napędza nasze ukochane Porsche Cayenne 3.0T 340Ps.
Ale to nie wszystko! EA839 wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, aby jeszcze bardziej poprawić swoją wydajność:
Technologia TFSI (wtrysk bezpośredni i turbodoładowanie), która zapewnia efektywne wykorzystanie paliwa i zwiększa moc i moment obrotowy.
Zaawansowane zarządzanie termiczne z osobnymi układami chłodzenia dla skrzyni korbowej i cylindrów, co skraca czas rozgrzewania silnika i pomaga utrzymać niższe temperatury spalin.
System Audi Valvelift (AVS), który reguluje czas otwarcia wałków rozrządu, poprawiając wydajność silnika przy wyższych obciążeniach.
Turbosprężarka umieszczona wewnątrz "V" silnika, z osobnymi gałęziami wydechu z obu banków, co poprawia reakcję na gaz i zapewnia szeroki zakres maksymalnego momentu obrotowego.
A na deser, silnik EA839 jest także częścią programu łagodnej hybrydy Audi, co oznacza, że pozwala na wyłączenie silnika i odłączenie go od skrzyni biegów na okres do 45 sekund, co umożliwia "płynięcie" z prędkościami między 30 a 160 km/h!
Podsumowując, silnik EA839 to doskonałe połączenie mocy, wydajności i innowacyjnej technologii, które razem tworzą niezrównane doświadczenie z jazdy.
Samochód przyjechał do nas na modyfikacje ponieważ właściciel narzekał głównie na charakterystykę pracy skrzyni biegów
Wykonaliśmy strojenie silnika oraz Stage 2 do skrzyni AL552.
Seryjnie: 340Ps i 450Nm
Pomiar na hamowni bardzo zbliżony do serii: 342Ps i 461Nm.
Po naszej modyfikacji uzyskaliśmy bardzo fajny wynik: 412Ps i 633Nm
Auto naprawdę bardzo dobrze się odpycha, skrzynia pracuje zupełnie inaczej co zresztą potwierdził właściciel samochodu
Czy jest tu jeszcze ktoś, kto ma to szczęście prowadzić takie auto?
Pamiętajcie: You Can Be Faster